پارس وب1 پارس وب1 .

پارس وب1

مزایا و معایب ماشین لباسشویی بدون تسمه

بدون شک یکی از مهم‍ترین وسایلی که امروزه پای ثابت وسایل برقی هرخانه‌ای به حساب می‌آید، ماشین لباسشویی خواهدبود. در چندسال گذاشته تمام لباسشویی‌های موجود در بازار به واسطه تسمه پروسه شستشو را انجام می‌دادند. اما باتوجه به معایب این وسیله، تولیدکنندگان را مجاب کرد تا ماشین لباسشویی بدون تسمه تولیدکرده و به‌فروش برسانند. اگر شما هنوز هم از ماشین لباسشویی تسمه‌دار استفاده می‌کنید و جایگزین کردن آن برای شما هزینه زیادی دربردارد، به شما توصیه می‌کنیم که به هنگام مواجه با مشکل، از خدمات نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد کمک بگیرید.

برای اینکه بتوانید تصمیم درستی در خرید گرفته و بودجه خود را به درستی هزینه کنید، لازم است از مزایا و معایب ماشین لباسشویی بدون تسمه اطلاعات بیشتری دراختیار داشته‌باشید.

ماشین لباسشویی بدون تسمه (Direct Drive)
ماشین لباسشویی بدون تسمه از هیچ اتصالی در ساختار و پیکربندی آن استفاده نمی‌شود. با این حال این وسیله درکنار مزایای زیادی که دارد، از معایبی هم برخوردار است که در ادامه به آن اشاره خواهیم‌کرد.

ماشین لباسشویی بدون تسمه سبک تر از لباسشویی تسمه دار
ساختار داخلی بدون تسمه و عدم وجود هرگونه اتصال زنجیری و تسمه‌ای، تاثیر بسیاری در وزن این وسیله دارد. در حقیقت موتور مخصوص و Flywheel با سیم‌پیچی بزرگ نیرو را به شفت لباسشویی وارد می‌کند. همین موتور و سیستم جایگزین اتصالات تسمه‌ای شده و باعث شده تا عملکرد آن افزایش پیدا کند. علاوه براین وزن کمتری هم نسبت به مدل‌های قدیمی‌تر دارند.

کاهش لرزش لباسشویی بدون تسمه
از دیگر مواردی که باعث برتری لباسشویی بی‌تسمه به مدل‌های تسمه‌دار شده، کاهش لرزش دستگاه هنگام شستشو است. به‌این‌خاطرکه قدرت لازم برای چرخاندن دیگ مستقیم از Direct Drive منتقل شده و قطعات مکانیکی در آن حذف شده است.

در صورتی که لباسشویی ایندزیت شما با مشکل لرزش مواجه است، به شما توصیه می‌کنیم که از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی ایندزیت در مشهد گروه آرین تعمیر استفاده نمایید.

کاهش مصرف انرژی در ماشین لباسشویی بدون تسمه
در لباسشویی های بدون تسمه به دلیل حذف بعضی از قطعات و اتصالات میزان انرژی مصرفی کاهش پیدا کرده است؛ بنابراین تمام انرژی بین واحدهای تقسیم‌بندی می‌شود و همین امر باعث شده تا راندمان انرژی در لباسشویی افزایش پیدا کند.

کاهش میزان صدای تولید شده در ماشین لباسشویی بدون تسمه
در بسیاری از تبلیغات ماشین لباسشویی علاوه بر کاهش لرزش دستگاه، به کاهش صدای ایجاد شده هنگام فرایند شستشو اشاره می‌شود. چراکه اکثر کاربران از میزان صدای تولیدشده ناراضی هستند و این سبب شده تا رو به خرید مدل‌های جدید لباسشویی بیاورند. درواقع به کار بردن تکنولوژی Direct Drive علاوه بر کاهش میزان لرزش، بخش زیادی از صدا را هم کم کرده است.

استفاده از موتوری پرقدرت در لباسشویی بدون تسمه
باتوجه به طراحی و فناوری به کاربرده شده در این مدل، به دلیل حذف اتصالات و قطعات اضافی، تولیدکنندگان تمرکز بیشتری بر قدرت و سرعت موتور گذاشتند. ضمن اینکه استفاده از سنسورهای پیشرفته این امکان را فراهم کرده تا برنامه‌های شستشو با دقت بیشتری انجام شود.

افزایش کیفیت شستشو و تنوع برنامه ها نتیجه خرید لباسشویی بدون تسمه
لباسشویی‌هایی که در ساختار داخلی خود از تسمه‌ای استفاده نشده، برنامه‌های متنوع‌تری را برای رضایت بیشتر کاربران از نتیجه عملکرد تعبیه کرده‌اند. این مدل‌ها درکنار صرفه‌جویی در مصرف برق، از آب کمتری هم استفاده می‌کند. همچنین دور موتور قدرتمند آن تا 2000 دور در دقیقه می‌تواند البسه را تا حدود زیادی خشک کند.

معایب ماشین لباسشویی بدون تسمه
قطعا استفاده از این مدل لباسشویی در کنار مزایا، ویژگی‌های منفی هم دارد. این موارد شامل:

ماشین لباسشویی بدون تسمه گران تراز لباسشویی تسمه دار است
در کنار کیفیت و برند که زمان خرید لباسشویی، فاکتور مهم دیگر قیمت این وسیله برقی است. با درنظر گرفتن اینکه در لباسشویی‌های جدید و بدون تسمه از تنوع برنامه شستشو و به روزترین تکنولوژی‌ها استفاده شده، پرداخت هزینه بیشتر منطقی به نظر می‌رسد.

حذف تسمه در این وسیله باعث جایگزینی سنسورهای حرکتی بسیار دقیق شده تا کنترل دقیق‌تری بر چرخ دنده‌ها داشته‌باشند. چراکه در نبود تسمه باید سیگنال‌های ورودی و خروجی موتور با حساسیت بیشتری تشخیص داده‌شود.

بهترین ماشین لباسشویی بدون تسمه ایرانی یا خارجی
حال که با ‌ویژگی‌های این مدل از لباسشویی آشنا شدید، لازم است بدانید تمام برندهای معتبر ایرانی و خارجی سعی در استفاده این تکنولوژی در محصولات خود دارند. اما بهترین این برندها عبارتنداز:

ماشین لباسشویی ال جی
ماشین لباسشویی سامسونگ
ماشین لباسشویی بوش
ماشین لباسشویی پاکشوما


خلاصه مطلب اینکه...

باتوجه به مزایای ذکرشده از این مدل ماشین لباسشویی و هزینه بالایی که برای خرید آن می‌پردازید، توصیه می‌کنیم درصورت مواجه شدن باهرگونه مشکلی به نمایندگی تعمیر ماشین لباسشویی در مشهد یا هرشهر دیگری مراجعه کنید. زیرا استفاده از تجربه و دانش این گروه شما را از پرداخت هزینه‌های اضافی باز می‌دارد.

منبع


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ مهر ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۳۷:۵۶ توسط:najme موضوع: نظرات (0)